Wrap van ei met zalm en avocado

Dit is één van mijn favoriete recepten. Het is overheelrijk als lunch of als ontbijt op een luie zondag. Dit gerecht zit boordevol eiwitten, die zorgen voor een verzadigingsgevoel en die een ideale aanvulling zijn wanneer je veel aan het sporten bent. Naast de eiwitten zit deze lunch ook vol met goede vetten en omega 3 vetzuren. Het geeft je werkelijk een energieboost in plaats van zo een after-lunch dip. Wil je het meenemen naar je werk? Maak het dan de avond voordien en wikkel de wrap in vershoudfolie.

Deze lunch is laag aan koolhydraten en geschikt in een glutenvrije voeding.

Wat heb je nodig (voor 1 persoon):

  • 2 eieren
  • 2 eetlepels melk (plantaardige of soja melk)
  • 1/3 avocado
  • 1/3 komkommer
  • 3 sneden gerookte zalm
  • Oregano
  • Snuifje peper en zout
  • Optioneel: nog wat rauwkost

Zo maak je het:

  1. Haal de schil van de avocado en snijd in lange stukjes. (laat de pit in het overige deel van de avocado: zo wordt hij minder snel bruin).
  2. Snijd de komkommer in reepjes.
  3. Kluts de eieren met de melk en de kruiden.
  4. Verwarm een pan met wat olijfolie en bak de omelet.
  5. Leg de omelet op een bord en beleg met de gerookte zalm, de avocado en de komkommer en rol op.
  6. Werk eventueel nog af met wat rauwkost.

 

Heb je het eens uitgetest? Post een foto op Instagram en tag fitwithjules1 of geef feedback hier op mijn website 😉

RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Google+
http://www.fitwithjules.be/2017/04/04/wrap-van-ei-met-zalm-en-avocado/
Twitter
LinkedIn
Instagram

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *