Spring smoothie bowl

Smoothie bowls zijn tegenwoordig helemaal in. Na granola en muesli zijn smoothie bowls de ontbijthype, zeker op instagram, dus kan het bij mij ook niet ontbreken! Smoothie bowls zitten boordevol fruit en je kan er eindeloos mee variëren. Ze zijn supermakkelijk te maken, gezond en ideaal voor een energieke start.
Ze blijken het perfecte alternatief voor een kommetje granen, granola of muesli, of zo lijkt het toch.

Nu eventjes de naakte waarheid of deze smoothie bowls. Het grootste nadeel van een smoothie is het hoge suikergehalte wat overblijft na het blenden van je fruit. Tijdens het blenden gaan er veel vezels verloren. Hierdoor komt het dat een smoothie veel minder vezels bevatten dan echt fruit. Nu doordat je bij een smoothie bowl wel toppings gaat toevoegen zoals, stukjes vers fruit, zaden, granen, havermoutvlokken, noten en noem maar op, bevatten ze wel voldoende vezels en geven ze een goed verzadigingsgevoel.  Mijn mening: Het zijn leuke alternatieven, maar gebruik ze niet dagelijks en beperk de  hoeveelheid fruit dat je gaat blenden.

Wat heb je nodig (1 smoothie bowl):

  • 100 gram diepgevroren exotisch fruit
  • 100 ml magere platte kaas
  • 20 ml amandelmelk.

Voor de toppings:

  • 20 gram muesli
  • 1 eetlepel chiazaad
  • vers fruit: aardbei, passievrucht en frambozen.

Zo maak je het:

  1. Doe het fruit, platte kaas en de melk in de blender en mix dit tot een smoothie.
  2. Neem een mooie kom en giet hierin de smoothie en werk af met de toppings.

RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Google+
http://www.fitwithjules.be/2017/03/23/spring-smoothie-bowl/
Twitter
LinkedIn
Instagram

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *