Pasta with Chicken

Waarom volkorenpasta? Iedereen weet dat bruinbrood beter “gezonder” is dan wit brood, maar wat niet veel mensen weten, is dat dit ook geldt voor pastaproducten. Volkorenpasta is beter dan witte pasta.

Volkoren graanproducten, waaronder pasta bevatten complexe koolhydraten en veel meer mineralen dan “witte” graanproducten. Deze koolhydraten zijn moeilijker af te breken door het lichaam, waardoor de energie gelijkmatiger vrijkomt. De koolhydraten aanwezig in witte pasta worden sneller afgebroken waardoor je snel terug last krijgt van een hongergevoel. Bovendien bevatten volkoren producten veel meer vezels, wat zorgt voor een langer verzadigingsgevoel en draagt bij tot een goede stoelgang. Wanneer je kiest voor een pastagerecht neem dan geen snelkookpasta, want deze is al bewerkt. Volkorenpasta is zeker geen dikmaker. Het probleem bij vele is de saus die hieraan wordt toegevoegd. De saus zorgt voor de calorieën, zeker wanneer je kiest voor een witte saus gemaakt op basis van room. Zorg dus dat je pasta het hoofdingrediënt is en werk met magere sauzen bv; sauzen op basis van tomaten. Deze bevatten veel vitamines en weinig calorieën.

Hier nog enkele tips om een gezond pastagrecht op tafel te toveren:

  • Gebruik bouillon als basis voor de saus, voeg magere room, tomatenpuree en kruiden toe.
  • Gebruik voor het binden van je sauzen aangelengde bloem of maïzena in plaats van een roux met boter en bloem.
  • Gebruik veel groenten bij je pasta of onder je saus.

 Wat heb je nodig (1 persoon):

  • 40gram ongekookte volkorenpasta
  • 100 gram kipfilet
  • Halve rode paprika
  • Halve courgette
  • 125 gram champignons
  • 1 wokblokje
  • 1 eetlepel olijfolie

Zo maak je het:

  1. Snijd de kipfilet in kleine blokjes en kruid af, bak de kippenblokjes in de verhitte wokpan.
  2. Was en snijd de groenten in blokjes en doe deze mee in de wokpan.
  3. Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking beetgaar.
  4. Doe het wokblokje erbij met 80 ml water en laat nog even koken.
  5. Giet de pasta af en dresseer op een bord.
  6. Doe de kip samen met de groenten mee op het bord.

 

RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Google+
http://www.fitwithjules.be/2017/03/22/pasta-with-chicken/
Twitter
LinkedIn
Instagram

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *